miercuri, 20 aprilie 2011

Guacamole a la Corina:)

Deoarece vin Paştele m-am gândit la o reţetă mai altfel decât veşnicele vinete şi salată de beouf. Eu o să fac un fel de pastă mexicană, adică guacamole pe care am descoperit-o în Spania. Apropo de Spania dacă vreţi o vacanţă de vis ar fi bine să fie pe listă. Mie mi-a plăcut foarte mult sudul Spaniei, Cadiz (Andalucia)....iar la anul va fi capitală Europeană aşa că...Dar să revenim la reţetă şi să vă spun de ce avem nevoie: 2 avocado, o jumătate de lămâie, sare ,ulei de măsline, ardei iute proaspăt sau uscat, roşii, 2 ouă, măsline, şuncă=prosciutto crudo în italiană sau jamon în spaniolă şi pâine cam 10-12 felii. Avocado îl curăţăm de coajă scoatem sâmburele şi-l blenduim sau il facem cu furculiţa, îl tosănim:), după care adăugăm zeama de la lămâie, sarea, uleiul de măsline câteva picături, roşiile tăiate cubuleţe mici şi amestecăm. Prăjim pâinea după care adăugăm pasta de avocado iar deasupra ornăm cu ou fiert sau măsline sau şuncă sau ce mai vreţi voi:))
Fffff important se pune şi ceapă sau usturoi în pastă doar că eu le-am eliminat deoarece mie nu-mi plac...bleahhhhh!!! Sau pâinea prajită puteţi s-o faceţi cu usturoi înainte să adăugaţi pasta..etc, iar dacă nu consumaţi tot la o singură masă se poate consuma şi a doua zi dar să puneţi sâmburele de la avocado în pastă să nu se oxideze.
Vreau sa vă mai spun că e o mâncare foarte săţioasă şi foarte sănătoasă. Mai multe despre avocado găsiţi aici http://www.gustos.ro/articole/sfaturi-practice/avocado-si-secretele-sale.html . Iar acum să vedem dacă vă fac poftă...

apoi adăugăm roşiile

pâine prăjită

şi imaginaţie

eu am pus in pastă ardei picant uscat şi cel proaspăt prefer să-l mănânc LIVE:)

 secretul ca avocado să iasă bestial stă în lămâie, aşa că stoarceţi bine bine lămâia:)

 Aştept să-mi spuneţi cum a ieşit şi voi ce v-aţi imaginat??Să nu vă prind că o să-mi spuneţi că avocado este naşpa până nu l-aţi încercat:))
Besitos de avocado:))

9 comentarii:

  1. super a iesit,super prezentarea.iubesc avocado!pup

    RăspundețiȘtergere
  2. mmmmmmmmmm, ce pofta imi este!!
    dar nu fac, astept sa pap direct de la sursa si nici macar nu mai am mult de asteptat!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte interesanta reteta, poate imi fac curaj si o incerc. Imi place avocado, il mananc in combinatie cu alte fructe, cu nuci si mango, altfel e sec.
    Cu cat ma gandesc mai mult, cu atat e mai mare pofta.....eu o sa pun eventual si ceapa in pasta iar paine prajita va fi neagra.....Pun pariu ca se aseamana cu vinetele
    Rosiile de deasupra au rol de ornament, nu le-ai mixat in pasta, sau?

    RăspundețiȘtergere
  4. @Anonim...vino ca e tara avo-cadoului:)
    @Hapi...rosiutele le-am taiat cubulete mici si le-am pus inauntru in pasta,sunt ff bune, dar nu mixate.Da da si eu zic ca merge painea neagra, abia astept sa-mi spui daca ti-a placut:))

    RăspundețiȘtergere
  5. gagico, Aici in Chicago e tara de Guacamole atati mexicani avem incat am devenit experta in Guacamole. Eu pu 2 avocado, lime ( nu lamaie), ceapa (ok ok tie nu-ti place) jumatate de usturi oisat (ok ok nici asta nu-ti place) sare pieper, doar un stop de ulei de masline ca altfel se face prea moale si Cilantro!! asta e secretul cred ca in romaneste se numeste coriandru?? dar trebuie sa fie proaspat si taiat marunt. Data viitoare cand iti faci iti recomand sa pui lime nu lamaie si coriandru. Sa-mi spui cum iti iese :) Picpi din Chicago-Alinda

    RăspundețiȘtergere
  6. @Sitlistele..o sa-ti trimit o portie pe Augusta;))
    @ALinda o sa incerc si asa,,daca stau bine sa ma gandesc nici nu stiu daca am gustat in viata mea coriandru?????!!!!!!!:))Sunt multe buruieni care nu stiu cum sunt..
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu am mai auzit de reteta de guacamole cu masline oua si sunca. Banui ca e ceva modificat, ca aia originala contine doar avocado, lamaie, ulei de masline, rosii, sare, piper, ardei iute, cumin si cilantro. Fara ultimile doua ingrediente nici nu are gust de guacamole. Cel putin asa se face in Sud-America si ei sunt maiesti la reteta asta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Neffy e modificata deoarece mie nu prea imi place sa combin mai multe condimente..adica ori pun ardei iute,ori pun chimin,ori coriandru dar toate la un loc mi se pare ca-i ia gustu de avocado total:))

    RăspundețiȘtergere