joi, 14 aprilie 2011

Ceva bun...yamii...yummiii!!!!!!!

Azi m-am gândit să pun nişte poze cu ceva bun..bun şi uşor de făcut, pe când vă întoarceţi de la munci. O salată cu rucola şi ton iar ca desert un chec alb cu nuci şi ciocolată.

La mine prima întâlnire cu rucola a fost la o terasă în Italia, Lecce, un oraş fff frumos in sudul Italiei. Dacă ajungeţi pe acolo terasa se numeşte http://www.allombradelbarocco.it/# . Eu în perioada aceea nu prea mâncam verziciuni...aşa denumeam eu cam orice legumă, frunză, plantă şi ce-o mai fi ea:)) Ştiam doar de carne şi pâine:)) Însă această verziciune a fost aşa de bine ascunsă într-un sandwich cu ton că n-am văzut-o ( sau eram ruptă de foame:)) şi am mâncat-o!! Avea un gust deosibit aşa că am întrebat ce este în sandwich=panino (în italiană) şi mi s-a spus că  este cu RUCOLA...Am început să ne întrebăm cu prietenii mei ce echivalent are în română?? Ei bine de la frunze de păpădie până la nu ştiu ce frunze am tot  înşirat pănă am ajuns la prietenul Google care ne-a spus că nu are echivalent. Am mai citit că este bună impotriva colesterolului, ingrăşării, anemiei, infecţiilor renale..etc. Aşa că e binevenită acum în prag de primăvară.

Bun sa revenim, mie imi place cel mai mult în formula SALATĂ RUCOLA în care adaug următoarele ingrediente:

-rucola
-roşii
-sare
-ton la conservă, fără uleiul din conserva...bleahhh
-ulei de măsline
-lămâie stoarsă
-puţin oregano
Amestec puţin iar la final rad puţin parmezan. Şi arată cam aşa...


Nu-i aşa că deja vi s-a făcut poftăăăă???

Acum să trecem la desert...care este şi mai bunnnnnnnnnn:)) Desertul asta este preferatul meu, şi se numeşte Chec Alb, dar are un gust mai bun decât checu să ştiţi... Avem nevoie de:

-8 albuşuri (dacă nu aveţi atâtea albuşuri, le puteţi strânge şi pune la congelator până aveţi 8)
-150 g zahăr
-1 praf copt
-un strop de sare
-130 g făină
-80 g unt topit
-puţină nucă şi o ciocolată, eu am folosit Milka.

Facem cu mixerul albuşurile şi zahărul, adăugăm făina amestecată cu praful de copt şi sarea iar după aceea untul topit dar nu fierbinte şi nucile rupte bucăţele. Punem blatul într-o tavă unsă cu unt si tapetată cu făină iar deasupra rupem ciocolată şi la cuptorul deja încins cu ea...Lăsaţi până trece testul scobitoarei sau al chibritului:)) Rezultatul arată cam aşa...


sau aşa...cum vă place mai mult..


Yamiiii...iamiii..
 O zi dulce tuturorrr:))

3 comentarii:

  1. Nici eu nu mancasem rucola in Romania.Acum o pun si in salata dar imi plac si pastele cu rucola pe deasupra, in special tortelini
    Iar checul tau imi aminteste de prajitura pe care mama o facea de paste si de craciun (una dintre ele), exact asa arata. Chiar ca yummy!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Es oficial: la rumana más cool del universo. Y con followers de Spain!

    RăspundețiȘtergere
  3. cori sa nu cumva sa te opresti cu retetele tale:))) eu promit sa le incerc pe toate atata timp cat gasesc ingredientele:)

    bianca leona

    RăspundețiȘtergere